Jelenlegi hely

Bókaysok Angliában (2015. június 20-28.)

A tanévet éppen hogy csak lezárva, 2015. június 20-án indult útnak kis csapatunk Angliába. 15 hetedikes és nyolcadikos diákkal buszra szálltunk és egy hosszú éjszaka után 21-én délelőtt érkeztünk meg Belgiumba.

Brüsszelben tett villámlátogatásunk után utunk Brugge festői városába vezetett. Rövid gyalogos városnézés közben meglátogattuk a főtéren álló Szent Vér-bazilikát. Másnap hajnalban keltünk át Angliába a Csalagúton keresztül.

Első utunk a fővárosba, Londonba vezetett. Délelőtt először a London Eye-ról néztünk körül, majd buszról ismerkedtünk meg a város nevezetességeivel. Következő állomásunk Madame Tussauds Panoptikuma volt. Délutánra szerencsére kisütött a nap, így szabadidőnket London egyik leghíresebb utcájában, az Oxford Street-en töltöttük el. Estére érkeztünk Worthingbe, Anglia déli partjára, ahol a vendéglátó családok már vártak ránk. A következő négy éjszakát a gyerekek kettesével-hármasával ezeknél a családoknál töltötték, így kiváló alkalmuk adódott hogy kipróbálják magukat és teszteljék nyelvtudásukat. A családok biztosították a szállást és a napi háromszori étkezést vendégeiknek. Reggelenként a találkozóhelyre kísérték a gyerekeket, esténként pedig eljöttek értük.

Június 23-án reggel indultunk, hogy megnézzük a Salisbury-síkságon található Stonehenge rejtélyes köveit. Innen útba ejtettük a Salisbury katedrálist, ahol a Magna Charta egy példányát őrzik. Délután Portsmouth városába érkeztünk. Bejártuk Nelson admirális Victory nevű hajóját, majd mi is hajóra szálltunk és megismerkedtünk a Brit haditengerészet néhány hajójával.

Másnap Longleat kastélya és szafari parkja volt úti célunk. Délelőtt Nagy Britannia legnagyobb labirintusában bolyongtunk, majd itt is hajóra szálltunk, hogy közelről megtekinthessük a park fókáit, vízilovait és gorilláit. Délután egy igazi szafarin vettünk részt, melynek során kijelölt útvonalon, buszból nézhettük meg a szabadon élő vadállatokat, zsiráfokat, oroszlánokat, tigriseket és majmokat.

Csütörtökön reggel a tengerparton megcsodáltuk Seven Sisters gyönyörű fehér szikláit, majd Norfolk grófjának impozáns kastélyát látogattuk meg. Bejártuk a kastély ódon termeit, a kápolnát és a rózsakertet. A délutánt a népszerű angol üdülővárosban, Brightonban töltöttük. Először a keleties stílusban épült és berendezett királyi palotát tekintettük meg, majd végigsétáltunk a hatalmas brightoni mólón, ahol megkóstoltuk a „fish and chips-et”.

Pénteken reggel elbúcsúztunk vendéglátóinktól és Canterbury felé vettük utunkat, ahol az anglikán egyház központját a Canterbury katedrálist látogattuk meg. Kora délután átkeltünk Franciaországba és estére Párizs környéki szállásunkra érkeztünk.

Az egész szombati napot Párizsban töltöttük. A város jelképéről, az Eiffel toronyról próbáltuk beazonosítani Párizs nevezetességeit, majd ezek egy részét egy hosszú városnézés keretében be is jártuk. Így láthattuk Napóleon sírját az Invalidusok dómjában, átsétáltunk a Sándor-hídon a Szajna túlpartjára, ahol végigmentünk a Champs Elysées-n a Concorde térig, majd át a Tuileriák kertjén a Louvre palotáig. Ezután a Latin-negyedben töltöttük a szabadidőnket, a napot pedig a Notre Dame megtekintésével zártuk.

Este buszra szálltunk és másnap délután nagyon fáradtan, de rengeteg élménnyel gazdagodva érkeztünk haza.

Az útról készült összeállítás: https://www.youtube.com/watch?v=3IdWUr37utU&feature=youtu.be